برای ورود کسب و کار خود به عرصهی اینترنت، افراد بین دوراهی قرار میگیرند.. انتخاب بین اینستاگرام و سایت امری سخت است.
اما شما باید با توجه به نوع بیزینس خود تصمیم بگیرید که در کدام یک از قسمتها سرمایه گذاری کنید. در ادامه بیشتر با این چالش دوگانه آشنا خواهیم شد.
با کوچ مشتریان از خرید حضوری به سمت فروشگاههای آنلاین، بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کار تمایل زیادی به ورود تجارت خود در دنیای اینترنت پیدا کردهاند.
اما به محض اینکه تصمیم به این کار بگیرند، یک سوال آنها را به چالش میکشد. اینستاگرام یا سایت، کدام یک برای شروع کسب و کار بهتر است؟ در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.
اینستاگرام یا سایت؟
در واقع نمیتوان با انتخاب یکی از این دو برای تمام کسب و کارها، آن را برتر فرض نمود. شما باید با توجه به نوع کسب و کار، بودجه در دسترس، نوع کالا و بسیاری از موارد دیگر اقدام به شروع تجارت خود در یکی از دو گزینهی ذکر شده کنید.
به طور کلی، ساخت سایت برای شرکت ها و فروشگاههای بزرگ بهتر است، اما اگر قصد ایجاد یک فروشگاه کوچک را دارید، پیشنهاد ما به شما اینستاگرام است.
فراموش نکنید که فعالیت در شبکهی اجتماعی اینستاگرام در کنار یک سایت، میتواند تجارت شما را متحول کند و بر شهرت برند شما بیفزاید. مدیریت اینستاگرام در اصفهان، تهران و سایر شهر ها به صورت تخصصی میتواند به کسب و کار شما کمک شایانی کند. در ادامه این برنامه را موشکافانهتر بررسی خواهیم نمود.
برخی از ویژگیهای اینستاگرام
شبکهی مجازی Instagram با همهی ویژگیهای خود، مزایا و معایب زیادی دارد. توصیه میکنیم، پیش از شروع فعالیت در این شبکهی اجتماعی، با آنها آشنا شوید:
مزایای اینستاگرام
- امکان ساخت و شروع فعالیت در این برنامه رایگان است.
- با صرف هزینهای اندک، قادر به دیدهشدن خواهید بود.
- امکان درآمدزایی از همان بدو شروع کار وجود دارد.
- کار با این شبکهی اجتماعی راحت بوده و نیازی به تخصص ندارد.
معایب اینستاگرام
- قادر به فروش مستقیم (پرداخت از طریق درگاه) کالای خود نخواهید بود.
- بر خلاف سایت، امکان بروزرسانی کالا در این برنامه وجود ندارد.
- همواره خطر فیلترینگ شما را تهدید خواهد کرد.
- شبکههای اجتماعی با گذشت زمان از مدار خارج میشوند.
حال این شما هستید که باید برای ادامهی تجارت خود تصمیم بگیرید. شما از چه روشی برای ورود به دنیای وب استفاده میکنید؟