گام نخست در انتخاب بهترین نرم افزار crm تعیین اهداف اصلی در خرید نرم افزار crm می باشد که این اهداف عبارت اند از حفظ مشتریان دائمی، جذب مشتریان جدید و در نهایت کسب سود بیشتر.
پس از تعیین این سه هدف ، نیازمندی کسب و کار مربوطه به نرم افزار crm کاملا مشخص می شود .
انتخاب مناسب ترین نرم افزار crm
بی شک تصمیم گیری در مورد هر موضوعی یکی از چالش برانگیز ترین مسائل مردم دنیا می باشد . خصوصا خرید کردن .
خرید کالا یا خدمات همیشه جز مسائل هر یک از افراد جامعه می باشد که باید پارامتر و معیار هایی را در نظر بگیرند تا بهترین انتخاب و در نتیجه سودمند ترین خرید را برای خود انجام دهند .
انتخاب بهترین نرم افزار crm و سپس خریدن آن نیز از این قائده مستثنی نیست .
قبل از آن که به بیان خصوصیات بهترین نرم افزار crm پرداخته بشود ، ذکر این نکته مفید است که قبل از انتخاب بهترین نرم افزار crm یا بهتر بگوییم قبل از انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده نرم افزار crm ابتدا بایستی هدف خود را از خرید نرم افزار crm مشخص کنید . پس از تعیین هدف، خود به خود ، نیاز شما به نرم افزار crm کاملا مشخص می شود .
هدف از خرید نرم افزار crm چیست ؟
پر واضح است که در نگاه اول اهداف اصلی از خرید نرم افزار crm، موارد زیر است :
۱ حفظ مشتریان فعلی و دائمی که لازمه آن افزایش کیفیت در کالا یا خدمات ارائه شده به مشتریان است که این موضوع خود سبب افزایش رضایت مندی مشتریان به دنبال دارد.
۲ جذب مشتریان جدید
دو مورد بالا در نهایت سبب افزایش سود در کسب و کار مربوطه خواهد شد.
خصوصیات بهترین نرم افزار crm
همان طور که پیشتر به آن اشاره شد ، مهم ترین مرحله از خرید بهترین نرم افزار crm ، تعیین نیازمندی کسب وکار مربوطه به نرم افزار crm می باشد.
به عبارت دیگر بهترین نرم افزار crm مورد پسند شما ، کدام نیاز های کسب و کارتان را برطرف می سازد ؟
بی شک پاسخ به این سوال شما را یک قدم به خرید بهترین نرم افزار crm نزدیک تر می کند.
چرا که اگر بر اساس نیاز خود، نرم افزار crm را خریداری کنید، از هزینه های اضافی جلوگیری کرده اید. اینجاست که می توان گفت، خرید شما بهینه بوده است.
در ادامه به برخی از نیاز های مهم و اساسی هر کسب و کار به صورت موردی می پردازیم که نرم افزار crm میتواند این نیازمندی ها را به طور کامل بر طرف کند .
۱ _ ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از تمامی مشتریان
۲ _ ارائه گزارشاتی نظیر میزان فروش ، تعداد ثبت شکایات و … در دوره های مختلف زمانی
۳ _ ثبت سفارش محصول یا خدمات مطابق با نظر و سلیقه ی مشتریان
۴ _ رابط کاربری مناسب ( قابلیت دسترسی آسان و سریع به قسمت های مختلف نرم افزار ، برای کارشناسان crm )
۵ _ قابلیت به روز شدن مطابق با نیازمندی های جدید کسب و کار مربوطه
و …