یکی از مهم ترین فواید نرم افزار crm افزایش سرعت در ارائه خدمات به مشتریان از مرحله ی فروش تا تحویل محصول و نیز خدمات پس از فروش می باشد.
که این امر موجب افزایش رضایتمندی مشتریان و به دنبال آن موجب سودآوری برای کسب و کار مربوطه خواهد شد .
فواید نرم افزار crm چیست ؟
در مباحث مدیریت ارتباط با مشتریان ، بی شک استفاده از فناوری فواید بسیاری را برای آن کسب و کار به دنبال خواهد داشت . به خصوص که تمامی فرایند مدیریت ارتباط با مشتری، در قالب یک نرم افزار ارائه شوند. در زیر به برخی از مهم ترین فواید استفاده از نرم افزار crm می پردازیم .
ایجاد بانک اطلاعاتی از سوابق مشتریان
نرم افزار crm تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع آوری و ذخیره می نماید. به صورتی که حتی جزییات این اطلاعات نیز برای کارشناس واحد ارتباط با مشتری قابل مشاهده می باشد.
این اطلاعات شامل سوابق ارتباطی مشتریان ، قرار ملاقات ها با مشتری در صورت وجود، لیست قرارداد ها و معاملات انجام شده با مشتری و … می باشد .
افزایش سرعت ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان
یکی از مهم ترین فواید استفاده از نرم افزار crm، افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان است . به طوری که با وجود بانک اطلاعاتی مرتبط با مشتری، کارشناس crm با دریافت فقط یک نمونه از اطلاعات ثبت نامی مشتری، مثل کد ملی و یا شماره سریال محصول خریداری شده، به تمامی اطلاعات مشتری به صورت خلاصه و در کسری از ثانیه دسترسی پیدا خواهد کرد و به نیاز های مشتری پاسخ مناسب را می دهد .
مهم ترین خدمات پس از فروش در کالا های تولیدی شامل موارد زیر می باشند
پیگیری نصب و راه اندازی محصول
پیگیری گارانتی ، در صورت خرابی و یا وجود نقص در محصول
سفارش سازی :
نسخه های پیشرفته نرم افزار crm این امکان را فراهم می سازند تا طراحی کالا یا خدمات مطابق با سلیقه و نیاز مشتریان ، تولید یا ارائه گردند . مدیریت فرایند فروش ، از عقد قرارداد با مشتری تا تحویل کالا و یا ارائه خدمات به مشتری