وجود نرم افزار crm در یک کسب و کار ، موجب افزایش سودآوری برای آن کسب و کار خواهد شد . چرا که صاحبان کسب و کار ، با استفاده از این نرم افزار ، با مشتریان دائمی و جدید خود ارتباط برقرار کرده و از سطح رضایتمندی آنان مطلع خواهند شد .
رضایت مندی مشتریان در استفاده از crm
شاید بسیار شنیده باشید که صاحبان کسب و کار ، برای تبلیغ کالا و خدمات خود ، رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار می دهند.به چند جمله زیر توجه کنید:
رضایت شما هدف ماست. اعتماد شما سرمایه ماست. حرف اول و آخر را مشتری می زند. شما شایسته بهترین ها هستید و .. همه ی این جملات گویای آن است که مشتری ، سرمایه ارزشمند و گرانبهای یک کسب و کار محسوب می شود و دلیل اثبات آن هم این است که :
مشتریان هستند که کالا های تولید شده را مصرف و از خدمات ارائه شده بهره مند می شوند .
بررسی کیفیت کالا و یا خدمات توسط مشتریان انجام می شود پس ارتباط با مشتری پس از فروش کالا و یا ارائه خدمت به ایشان و دریافت اطلاعات از میزان رضایتمندی مشتری ، می تواند هر کسب و کاری را برای ادامه حیات خود راهنمایی کند .
رضایتمندی مشتریان دائمی باعث جذب مشتریان جدید خواهد شد . اینجاست که اهمیت ایجاد واحد مدیریت ارتباط با مشتری ، در هر کسب و کار ، احساس می شود.
Crm چیست ؟
crm مخفف عبارت Customer Relationship Management و معادل عبارت مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد .
تمامی فرآیندها، فناوری ها و نیز منابع انسانی که به ایجاد تعاملات پایدار بین شرکت و مشتریان به منظور جذب مشتری جدید ، توسعه و حفظ مشتری دائمی کمک می کنند ، crm گفته می شود .
هرچه واحد ارتباط با مشتری قوی تر عمل کند ، سودآوری شرکت بیشتر خواهد بود . چرا که رضایت مندی مشتریان دائمی ، خود تبلیغی است برای جذب مشتریان جدید .
نرم افزار crm چیست ؟
استفاده از فناوری های بروز در جهت بکارگیری موثر مدیریت ارتباط با مشتری ، امری غیر قابل انکار است که این موضوع در نگاه اول ، افزایش سرعت عمل در ارائه خدمات به مشتریان را به دنبال خواهد داشت .
نرم افزار crm به عنوان یک ابزار در کسب و کار نقش کلیدی را ایفا می کند به طوری که تمامی فعالیت های آن کسب و کار ، اعم از بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش را به صورت منظم مدیریت می کند .